Більше 80 років з моменту винаходу зимових шин:
Безпечне обертання на засніженій дорозі з Nokian tyres Kelirengas
Першими зимовими шинами і попередниками Nokian Tyres Hakkapeliitta були шини Kelirengas («Всесезонні Шини»), які були представлені на ринку у 1934 році компанією Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö, яка згодом стала Nokian Tyres. Цього року виповнюється більш ніж 80 років з моменту винаходу першої зимової шини.
У тридцятих роках зимові дороги були вузькими і ними мало користувалися, дуже рідко використовувалися снігоприбиральні машини. Щоб зробити дорожній рух взимку менш напруженим, інженери, які розробляли шини у Nokian Tyres, кожен день спілкувалися з водіями. Менеджер з продажу Ерік Сундквіст з Gummitehdas був ключовою фігурою у розвитку шинної індустрії; він дуже уважно вислуховував усі побажання споживачів і тісно співпрацював з Августом Келху, дистриб’ютором шин.
Kelirengas - найкращі шини для глибокого снігу із крупним протектором, були створені для вантажівок, які, разом із автобусами, складали найбільшу частину учасників дорожнього руху. Була виготовлена перша партія Kelirengas розміром 7.50 – 20. Kelirengas були створені, в основному, щоб утримувати автомобіль на засніженій дорозі за м’яких погодних умов. Міцна конструкція перетворила Kelirengas на справжні зимові шини, адже поперечні канавки протектора вгризалися у сніг, немов зубчасті коліщатка. Завдяки цьому, зникла необхідність використання ланцюгів протиковзання. Відстань між шашками протектора була досить великою, завдяки чому протектор добре самоочищався під час руху, що в свою чергу покращувало зчеплення з дорожнім покриттям.
Сама концепція створення шини базувалася на особливому малюнку протектора і відмінному зчепленні з дорожнім покриттям. Малюнок протектора Kelirengas мав дуже великий успіх, адже він лишався незмінним протягом майже двадцяти років. Як заявлено у рекламі: «…гальмування більш ефективне, а бічне ковзання у поворотах повністю усунено». У каталозі за 1934 рік було представлено десять моделей шин, кожен день виготовлялося близько 110 штук.
Nokian tyres Hakkapeliitta – чемпіон на засніженій дорозі
Чисельність легкових автомобілів на засніжених дорогах зростала. Інженери шинного заводу вирішили проблему ковзання, створивши в 1936 році Snow-Hakkapeliitta.
Оскільки ця зимова шина була розроблена спеціально для легкових автомобілів, вона була оснащена протектором з поперечними канавками і кількома кромками зчеплення. Був розроблений абсолютно новий дизайн малюнку протектора, канавки були повністю поперечні, мали зубчасту структуру, що забезпечувало краще зчеплення і контакт з м’яким снігом і сльотою.
Спеціальні заглиблення, що запобігали ковзанню на крижаних ділянках, були відмінною рисою шин Hakkapeliittas. Народився чемпіон засніжених доріг.
Міжнародне схвалення у Монте-Карло
Вже у п’ятдесятих роках зимові шини почали потребувати підвищення функціональності, адже снігоприбиральні машини почали використовуватися частіше і робили поверхню доріг гладкою і слизькою. Було висунуто кілька пропозицій, як зробити зчеплення кращим, і серед них – використання ущільнюючих гумових прокладок із металевими ніпелями і керамічних часток у складі протектора. Існувало декілька різних типів металевих запобіжників ковзання на вибір, такі як клепки та різні зубці та виступи на шині.
Нарешті, відкриттям став шип Комета, його міцність і довговічність забезпечувалися твердосплавним металевим вістрям. Ця технологія використовується у виготовленні шин і сьогодні. Все це допомогло створити унікальне поєднання: зимові шини Hakkapeliitta, шипи Kometa і патент на шиповані шини, власником якого є технолог гумової продукції Веікко Ріонен. Першою зимовою шиною, розробленою спеціально для шипування, була Kometa-Hakkapeliittaу 1961 році. Це було вирішенням проблем руху по зимовим дорогам: шипи зчіплюються з льодом, а шашки протектора працюють на м’яких поверхнях.
Шиповані зимові шини зробили фінальний прорив у колективній свідомості водіїв у 1963 році, коли усі призери заїзду у Монте-Карло використовували шиповані шини Hakkapeliitta. Кульмінаційний момент у випробуванні фінських зимових шин настав у 1965-1967 роках, коли Тімо Макінен, Паулі Тоівонен та Рауно Аалтонен вигравали легендарні зимові ралі один за одним.
В березні 2013 року компанія-винахідник перших зимових шин встановила фантастичний світовий рекорд швидкості автомобіля на льоду, коли пілот-випробувач Янне Лайтінен досяг швидкості у 335.713 км/год (208.602 миль/год) на льоду Ботнічної затоки. Небачені раніше зчеплення і швидкість були забезпечені новим висококласним продуктом – шипованими зимовими шинами Nokian Tyres Hakkapeliitta 8.
Докладніше:
80 років Nоkian Tyres Hakkapeliitta:
Історія володарки півночі
Більше 80 років з моменту винаходу зимових шин:
Отак змінилася зимова шина – нешипований зимовий витвір мистецтва, порівняно з першим зразком
Як була створена перша зимова шина?
Вісімдесятирічна історія зимових шин Nokian Tyres
Iнтелектуальні технології дорожнього руху й біологічної сировини:
Nokian Tyres Hakkapeliitta у 2036 році
Nokian Tyres Hakkapeliitta – піонер у сфері технологічних розробок і покращення безпеки шин
Зимові шини Nokian Tyres Hakkapeliitta – результат поєднання винахідливості, досвіду й сучасних технологій
Галерея зображень:
Зимові шини Nokian Tyres: із 1934 року до наших днів. (pdf file, 10 MB)
Літні шини Nokian Tyres: із 1932 року до наших днів. (pdf file, 10 MB)