Nokian Tyres тестує свої зимові шини на полігонах по всьому світу, проте рідна домівка зимових шин – місто Івало у Фінляндії, за Полярним колом. Найпівнічніший виробник шин у світі збудував в Івало тестувальний центр ще в середині 1980-х років. Він займає площу понад 700 гектарів і дійсно відповідає своїй репутації найбільшого випробувального центру для найрізноманітніших зимових тестувань в екстремальних умовах.
Піонер у технологіях для зимових шин, Nokian Tyres понад половину бюджету департаменту досліджень і розробок витрачає на тестування продуктів. «Біле Пекло» є основним місцем проведення тестування.
«З перших кроків розробки ми тестуємо нову шину в природному середовищі для того, щоб домогтися її бездоганної поведінки у важких, складних і мінливих умовах. Первинні випробування на льоду і снігу – це суттєва частина роботи підрозділу досліджень і розробок, адже властивості шини не можна оптимізувати тільки за допомогою комп'ютерного моделювання», – пояснює керівник випробувального центру Nokian Tyres Матті Сууріпяа.
Первинні випробування на льоду і снігу – це суттєва частина роботи підрозділу досліджень і розробок, адже властивості шини не можна оптимізувати тільки за допомогою комп'ютерного моделювання.
Матті Сууріпяа
Nokian Tyres plc, Kерівник випробувального центру
Розробка нової шини – тривалий процес, що займає від двох до чотирьох років. Одним з основних етапів є практичні випробування, результати яких спрямовують подальші дослідження доти, доки залишаться лише найефективніші шини, створені для специфічних зимових умов.
Зимовим шинам потрібні різні властивості залежно від того, де ці шини використовуватимуться – у суворих умовах Півночі чи в Центральній Європі з її більш теплими зимами.
«Мета безкопромісного тестування та визначення ресурсу зчеплення – створити ще кращі та надійніші зимові шини. Ми можемо гарантувати безпеку наших шин. І це додає водіям душевного спокою навіть на зимових дорогах. Якщо шина випробовується в найскладніших у світі умовах, в Івало, вона гарно зарекомендує себе будь-де», – додає Матті Сууріпяа.
Мета безкопромісного тестування та визначення ресурсу зчеплення – створити ще кращі та надійніші зимові шини. Ми можемо гарантувати безпеку наших шин. І це додає водіям душевного спокою навіть на зимових дорогах.
Матті Сууріпяа
Nokian Tyres plc, Kерівник випробувального центру
Шість місяців тестування в умовах морозів і полярної ночі
«Біле Пекло» працює з листопада по травень. У цей період в Івало більш ніж 200 морозних днів. За цей час ми тестуємо понад 20 000 шин, проїжджаючи загалом більш ніж 40 000 кілометрів на тест-треках. Наші досвідчені команди розробників і тест-пілотів тестують шини вдень і вночі.
Шини тестуються настільки послідовно, наскільки це можливо, на різноманітних льодових і сніжних треках. Випробування вимагає надзвичайної професійної компетенції, точності та тисяч повторів. Nokian Tyres відома завдяки своїм преміальним продуктам, має в Івало понад 100 кілометрів тестових трас, які підтримуються у належному стані.

«Ми насправді впевнені, що товщина шару снігу на треку завжди однакова, ми підтримуємо грубе льодове покриття та за потреби чистимо його», – пояснює Сууріпяа.
«Біле Пекло» не завжди біле, тому що в середині зими темрява полярної ночі додає викликів до роботи розробників. Потім весна приносить зміни умов, спричинені холодними ночами та теплими днями: інколи протягом доби перепад температур на випробувальних треках може сягати 40 градусів за Цельсієм.
Сонячне проміння ранньою весною – ще один виклик. За найгірших обставин повітря вдень прогрівається до таких значень, що проводити тести неможливо через ці коливання температури. Тоді ми просто чекаємо заходу сонця та проводимо випробування вночі.

На додачу до ретельно доглянутих тестових трас у випробувальному центрі також обладнано 700-метровий льодовий майданчик, що дозволяє точно й акуратно тестувати шини за будь-яких умов.

Технологія не може замінити людського дотику
У різноманітних випробуваннях необхідно імітувати найекстремальніші ситуації на зимовій дорозі. У «Білому Пеклі» наразі є понад 20 різних тест-треків. На них випробовують поведінку шини під час прискорення і гальмування, в умовах проходження поворотів і руху по пагорбах, а також оцінюють зчеплення на різних поверхнях: на льоду, снігу і сльоті. У ході тестування ми використовуємо надсучасні технології.
«Ми постійно вдосконалюємо тестове обладнання, для того щоб воно було дійсно найкращим. Наприклад, відстеження в режимі реального часу температури та відносної вологості повітря полегшує та пришвидшує нашу роботу», – каже тест-менеджер Nokian Tyres Петрі Пелтоніємі.
Nokian Tyres вважається провідним світовим експертом в екстремальних умовах через всеосяжне тестування своїх продуктів у Лапландії. Досвідчені водії є ключовими фігурами у випробуваннях, але для деяких тестів ми також використовуємо техніку.
Роботизовані машини, наприклад, дуже корисні, коли треба виконати багато точних повторень. Проте вони відіграють допоміжну роль на відміну від наших пілотів-випробувачів.
Дізнайтесь більше:
Кращі експерти та новітні технології
Центр тестування в Івало у цифрах і фактах
- «Біле Пекло» – найбільший центр тестування зимових шин у світі. На його площі можна розмістити 1 129 футбольних або 700 бейсбольних полів.
- Ми тестуємо зимові шини 24 години на добу в унікальних умовах Фінської Лапландії на більш ніж 30 випробувальних треках.
- В Івало понад 200 морозних днів на рік. Це створює важкі умови для шин, що тестуються тут.
- Протягом сезону у випробувальному центрі ми тестуємо понад 20 000 шин.
- Шини, що тестуються, долають понад 40 000 км.
- Щороку більш ніж 180 днів поспіль наші пілоти-випробувачі тестують шини за будь-яких погодних умов.
- 700-метровий льодовий майданчик забезпечує тестування за будь-яких умов.