«Ми радимо недосвідченим водіям використовувати шиповані шини»
Теппо Хуовіла — віце-президент Nokian Tyres з якості. Він відповідає за контроль якості та розробку продукції.
Чи поступаються нешиповані зимові шини якістю шипованим?
«Сегмент нешипованих зимових шин в останні роки стрімко розвивається. Спроби автовиробників вдосконалити системи безпеки автомобілів так само сприяють покращенню характеристик нешипованих зимових шин. Використання антиблокувальної гальмівної системи (ABS) та електронної системи курсової стійкості (ESP) гарантує покращену керованість автомобілів на ковзкій поверхні порівняно з попередніми моделями. Проте шиповані шини також були вдосконалені, отже за будь-яких умов, особливо на дорозі, вкритій кригою, нешиповані зимові шини досі поступаються шипованим».
Кому підійдуть нешиповані зимові шини?
«Нешиповані зимові шини — оптимальний вибір, якщо ви — власник нового автомобіля, обладнаного системами безпеки, пересуваєтеся переважно у складних умовах Північної зими і маєте великий водійський досвід. Шиповані шини зазвичай краще пристосовані до мінливої зимової погоди і забезпечують більш широкі можливості для уникнення помилок на слизькій дорозі за нульової температури. Якщо ви молодий водій, що вперше чи вдруге керує автомобілем взимку, то нешиповані шини використовувати не рекомендується».
"Водіям з невеликим досвідом керування автомобілем ми радимо використовувати шиповані шини."
Які відмінності існують між різними нешипованими зимовими шинами?
«Між різними нешипованими зимовими шинами існують певні відмінності, зокрема розрізняють два типи нешипованих зимових шин. Подібно до багатьох інших компаній, ми виробляємо зовсім різні нешиповані зимові шини для, так званої, Північної зими та більш помірних погодних умов Центральної Європи. Це слід враховувати, коли ви купуєте шини для Півночі, наприклад, у Німеччині або в інтернет-магазинах».
Отже, значення стилю їзди лишається незмінним?
«Нажаль, згідно з дослідженнями, фіни гірше адаптуються до змін дорожніх умов, ніж, наприклад, шведи. Наш стиль їзди агресивніший, і ми не схильні пристосовувати швидкість до мінливих погодних умов. Зчеплення на сухому асфальті у дев’ять разів перевищує зчеплення на обледенілій поверхні, але це сприймається водіями не дуже серйозно».