Небезпеки аквапланування
Під час їзди влітку по сухій дорозі водієві не потрібно турбуватися про шини. Проте усе змінюється, коли находить гроза або літня злива і вода заповнює ямки та канавки на дорозі. Небезпеку аквапланування можна відчути при їзді: стає складно контролювати автомобіль, особливо якщо шини в неналежному стані або зношені. Найкращий спосіб уникнути аквапланування — використовувати нові шини. І хоча навіть нові шини не можуть повністю усунути ризик аквапланування, але так ви принаймні збережете керованість автомобіля, адаптуючи швидкість їзди до дорожніх умов.
Втрата відчуття дороги
З точки зору безпеки дорожнього руху важливо, щоб шини мали належну глибину протекторного малюнка та властивості, що відповідають погодним умовам. Якщо дорога мокра, а швидкість руху перевищує обмеження, малюнок протектора шини не зможе відштовхувати воду знизу шини. Втрачається відчуття дороги, а отже, і зчеплення з нею.
Якщо глибина малюнка протектора менша, ніж 4 міліметри, зчеплення шини з мокрою поверхнею погіршується і, зокрема, значно зростає ризик аквапланування. Крім того, збільшується гальмівний шлях і автомобіль може заносити.
Випробування, проведені компанією Nokian Tyres, свідчать про те, що зі зношеними шинами (з глибиною протектора менш ніж 1,6 мм і рівнем води на дорозі близько 5 мм) аквапланування має місце при їзді по кривій на швидкості 76 км/год, тоді як для нових шин швидкість аквапланування становить 96 км/год.
Зменшення контактної поверхні
При збільшенні швидкості їзди та зносі шин площа плями контакту шини та дорогою значно зменшується. На малюнку показано розмір плями контакту шини з дорогою з різною глибиною малюнка протектора при шарі води товщиною три міліметри та швидкості їзди 75 км/год. Площа контактної поверхні автомобіля зі зношеними шинами та глибиною протекторного малюнка 1,6 мм при такій їзді, становить лише 16 відсотків від площі контактної поверхні шин нерухомого автомобіля.