Енергоефективні шини мають значення: як водії можуть вплинути на вуглецевий слід своїх шин?
Протягом усього життєвого циклу шини найбільший вплив на навколишнє середовище має саме витрата пального під час руху. Обираючи шини з низьким опором коченню та регулярно перевіряючи тиск, водій може як покращити енергоефективність, так і зробити свій внесок у екологічність водіння.
Інші фактори – такі як сировина та викиди від виробництва – також мають значний вплив на вуглецевий слід шин.
«Є багато способів, завдяки яким водії можуть позитивно вплинути на екологічність водіння. Понад 80% вуглецевого сліду шини утворюється під час її експлуатації. Розумний вибір шин, правильний тиск у шинах і обережний стиль водіння значно зменшують викиди під час руху», – говорить Теппо Хуовіла, віце-президент із якості та екологічності Nokian Tyres.
Двоокис вуглецю є найбільшим парниковим газом, що генерується транспортом. Коли використовується автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння, він виділяє CO2 з вихлопних труб. Як правило, близько однієї шостої цих викидів є результатом енергії, яка використовується опором коченню шин. Що стосується електромобілів, на опір коченню припадає близько четвертини викидів.
Наприклад, якщо автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння викидає 120 г CO2 на кілометр, опір коченню шин становитиме 20 г/км. Чим нижчий опір коченню шин, тим менше пального потрібно для руху. Для електромобілів менший опір коченню означає більший запас ходу та менше споживання електроенергії. Таким чином, нижчий опір коченню означає менші викиди CO2 і менший вуглецевий слід.
Опір коченню шин може сильно відрізнятися. Різниця для власника автомобіля є суттєвою не лише в питанні екологічності. При маркуванні шин (ЄС) зазначається паливна ефективність за шкалою від A до E. Наприклад, шина класу B споживає приблизно на 0,1 л менше палива на 100 км, ніж шина класу C, і на 0,2 л менше, ніж шина класу D.
Середній опір коченню шин Nokian Tyres зменшився на 8,5% порівняно із 2013 роком. Це дорівнює вихлопним газам 65 000 автомобілів на рік.
Виробничий вуглецевий слід і сировина також сприяють екологічності шин
Окрім опору коченню, на вуглецевий слід шин впливають такі фактори, як сировина та викиди від виробництва.
«Порівняно з 2015 роком ми вже скоротили викиди парникових газів на тонну виробництва на 43% і раді незабаром розпочати будівництво першої в шинній промисловості фабрики з нульовими викидами CO2, щоб ще більше мінімізувати викиди», — говорить Теппо Хуовіла.
Шини виготовляються з понад 100 різних видів сировини і це є ще одним важливим фактором під час оцінки їх екологічності. Перероблена та відновлювана сировина вважається особливо екологічною. Стійкість і екологічність сировини є ключовими факторами у виборі матеріалів Nokian Tyres.
«Ми прагнемо збільшити частку переробленої або відновлюваної сировини в наших шинах до 50% до 2030 року. Використання нової сировини потребує значних зусиль у розробці продукту та тестуванні, оскільки нова сировина може впливати на різні властивості шин. Звичайно, характеристики безпеки шини не повинні бути змінені, коли у виробництві використовується нова екологічно чиста сировина», - говорить Хуовіла.
Правильний тиск у шинах оптимізує споживання енергії та допомагає запобігти пошкодженню
Окрім легкого кочення шин, правильний тиск у шинах є надзвичайно важливим для енергоефективності. Якщо тиск у шинах занадто низький, зростає як витрата пального, так і ризик пошкодження шини. Таким чином, регулярна перевірка тиску в шинах є простим способом вплинути на екологічність і безпеку водіння.
«Як правило, тиск у шинах слід перевіряти раз на місяць. Якщо авто завантажено більше, ніж зазвичай, тиск у шинах має бути на 0,2 бар вищим звичного», — нагадує Теппо Хуовіла.
Детальну інформацію про компанію Nokian Tyres ви знайдете на сайті: www.nokiantyres.ua, а також читайте наші новини на наших сторінках в соціальних мережах:
http://facebook.com/NokianTyresUkraine
https://instagram.com/nokiantyresua
Контактна інформація:
Маркетинг спеціаліст
Леся Гнідець
[email protected]